ایده کسب و کار سایت فروش کتاب صوتی و پادکست

ایده راه اندازی سایت فروش کتاب صوتی و الکترونیک

ایده فروش کتاب صوتی، نسخه الکترونیک PDF و پادکست یکی از محبوب ترین و بهترین ایده های کسب و کار در دنیا می باشد که افراد زیادی علاقمند به اجرای آن هستند. این ایده بازدهی بسیاری خوبی دارد و جای توسعه برای آن بسیار زیاد است.

این روزها سایت های فروش کتاب الکترونیک و کتاب چاپی بسیار زیاد می باشد. اما جای سایت فروش کتاب صوتی خالی است. البته چند وقتی است سایت های مختلف به فکر تولید کتاب های صوتی افتاده اند. یعنی همان نسخه pdf یا چاپ شده را به صورت فایل صوتی ضبط کرده و برای فروش قرار میدهند.

ایده ما در رابطه با همین موضوع است و برای افرادی که علاقمند به ضبط پادکست و نسخه صوتی کتاب های مختلف هستند بسیار عالی می باشد. البته به ظاهر این ایده کسب و کار نگاه نکنید، کارهای زیادی می توان انجام داد که این روزها طرفداران بسیاری زیادی دارند.

ایده ساخت سایت فروش فایل صوتی و پادکست

همانطور که از عنوان این ایده کسب و کار مشخص است هدف ما تولید کردن فایل صوتی است. حال ممکن است شما خودتان توانایی لازم را برای تولید نسخه صوتی کتاب های مختلف داشته باشید یا اینکه بخواهید به صورت تیمی کار کنید و سایر افراد تیم بخواهند کار ضبط را انجام دهند. حتی شما اگر به این کار علاقمند باشید و ولی خودتان نتوانید کتاب صوتی تولید کنید، می توانید افرادی را به عنوان گوینده و دوبلور برای ضبط استخدام کنید. هر چند اگر واقعا زیاد سخت گیر نباشیم و به اصطلاح موضوع کمال گرایی را کنار بزاریم هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.

ایده کسب و کار فروش کتاب صوتی و خلاصه کتاب

نحوه راه اندازی ایده فروش کتاب صوتی

روش پیاده سازی این کار چندین حالت مختلف دارد که ما به همه موارد اشاره خواهیم کرد. به طور کلی امکان طراحی سایت فروش کتاب صوتی یکی از این روش ها و البته روش پیشنهادی ما می باشد. گزینه بعدی ایجاد پیج اینستاگرام فروش کتاب و پادکست صوتی و حتی نسخه های PDF و چاپی در صورت امکان می باشد. و مورد بعدی کار در تلگرام برای فروش کتاب های صوتی تولید شده توسط خودمان است. بنابراین سه حالت طراحی سایت، پیج اینستاگرام و تلگرام روش راه اندازی ایده فروش کتاب صوتی است.

ایده کسب و کار کتاب صوتی در اینستاگرام و تلگرام

برای پیج اینستاگرام و کانال یا گروه تلگرام کاملا مشخص است که باید چه کاری انجام دهید. البته اگر آشنایی لازم در این زمینه را ندارید می توانید در بخش نظرات همین مقاله سوالات و مشکلاتتان را مطرح کنید، ما تا جای ممکن به صورت کامل به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

اما در اینجا لازم است اشاره کنیم که ابتدا برای پیاده سازی پیج و کانال تنها کافی است در این شبکه ها عضو شوید که کاملا رایگان می باشد. در نهایت از طریق اینستاگرام بعد از عضویت یک پیج شخصی برای خودتان خواهید داشت که می توانید با یک اسم و نام کاربری جذاب برای کسب و کار کتاب و فایل صوتی تولید محتوا انجام داده و برای مدتی پیج کاری خودتان را رشد دهید.

برای پیاده سازی این ایده کسب و کاری در تلگرام هم باید بعد از ورود به این پیام رسان و شبکه چند رسانه ای از طریق بخشی که برای ساخت کانال و گروه در نظر گرفته شده اقدام به راه اندازی کانال تلگرامی خود کنید. البته یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم، اگر از طریق تلگرام خواستید فایل صوتی کتاب و پادکست بفروشید حتما گروه بزنید و اگر می خواهید کسی داخل گروه صحبت نکند، از طریق مدیریت گروه امکان چت و ارسال نظرات را ببندید. دلیل این کار این است که بعدها برای تبلیغات خاص گروه بهتر از کانال عمل می کند. منظور از تبلیغات خاص ادد ممبر گروه به گروه، یا ادد اجباری گروه و … می باشد.

ایده خرید و فروش کتاب صوتی و الکترونیک

طراحی سایت فروش کتاب صوتی و الکترونیک

و اما روش اجرای ایده از طریق سایت هم باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم، بهترین روش و پایدارترین نوع اجرا مربوط به ساخت سایت می باشد. حتی اگر بخواهید در شبکه های اجتماعی و چند رسانه هم فعالیت کنید باید به فکر طراحی سایت هم باشید. برای کار سایت شما اگر می خواهید هزینه کنید و کارهای طراحی سایت را به کسی بسپارید با مبلغ کمی می توان کارهای طراحی و پیاده سازی سایت فروش کتاب را انجام داد. البته هزینه طراحی هم بستگی به امکانات و ویژگی هایی دارد که می خواهید سایت داشته باشد.

اگر می خواهید هزینه نکنید و به قول معروف سرمایه این کار را ندارید، باید یک مدت کوتاهی درباره طراحی و ساخت سایت فروشگاهی تحقیق کرده و آموزش ببینید که در اینترنت رایگان وجود دارد. در نهایت به صورت آزمون و خطا می توانید کار را پیش ببرید.

خدمات طراحی سایت

طراحی سایت فروش کتاب صوتی و الکترونیک

در صورتی که برای طراحی سایت نیاز به یک تیم حرفه ای و کاربلد و از طرفی آشنا به این زمینه کاری هستید، تیم آژانس خلاقیت طراحی سایت جت کمپ این خدمات را برای شما انجام خواهد داد. برای آشنایی بیشتر می توانید از طریق دکمه زیر به صفحه طراحی سایت کتاب صوتی و پادکست دسترسی داشته باشید.

بهترین روش عملکرد در ایده کتاب صوتی

توجه داشته باشید بالاتر هم اشاره کردم که به ظاهر ایده نگاه نکنید، کارهای زیادی می توان در رابطه با این نوع ایده انجام داد. اما نکته مهم اینجاست که در حال حاضر برخی سایت ها اقدام به ایجاد این کسب و کار و فروش کتاب صوتی در اینترنت کرده اند. بنابراین باید یک تمایز و ویژگی خوب نسبت به دیگران داشته باشید. شما می توانید علاوه بر فایل صوتی کتاب یک فایل صوتی هم به صورت خلاصه کتاب ایجاد کنید تا افرادی که زمان کافی ندارند خلاصه را گوش دهند.

ایده ساخت سایت فروش کتاب و پادکست

همچنین علاوه بر اینکه فایل ها را داخل سایت خود قرار میدهید، کلا می توانید نسخه های کوتاه و خلاصه شده کتاب را در سرویس های اشتراک ویدیو مثل آپارات و یوتیوب قرار دهید و از این طریق درآمد دلاری هم داشته باشید.

گاهی پادکست هایی از دانش خود و تجربه هایی که از کتاب ها دارید را برای مخاطب و شنوندگان خودتان منتشر کنید، می توانید یک اپلیکیشن طراحی کرده و به صورت هفتگی آن را آپدیت کنید تا افرادی که شما را دنبال می کنند به راحتی به فایل های صوتی شما دسترسی داشته باشند. حتی می توانید بجای فروش تکی ، یک سیستم و سایت اشتراک ویژه پیاده سازی کنید تا با پرداخت مبلغ مشخصی به صورت ماهانه افراد به کتاب های صوتی و الکترونیک سایت شما یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

منبع: جت کمپ مرجع ایده های کسب و کار در ایران به صورت تخصصی

نظر دهید

پاسخ دهید

جت کمپ
Logo
ثبت حساب جدید
بازیابی رمز عبور
سبد خرید